جلسه بانوان با فرماندارشهرستان خاتم در هفته جوان عصر روز پنج شنبه 7/5/89 در سالن جلسات فرمانداري خاتم برگزار شد.

در اين جلسه فرماندار خاتم با تبريك اعياد شعبانيه علي الخصوص عيد اعظم ولايت ولادت منجي عالم بشريت حضرت صاحب الزمان (عجل لله تعالي فرجه الشريف ) از حضور بانوان تشكر و قدر داني كردند و اظهار داشتند تلاش و همكاري تمام ادارات و دستگاه ها باعث رونق درجامعه خواهد شد .

در اين جلسه بانوان به تشريح برنامه هاي حوزه بانوان و مسائل مهم شهرستان پرداختند .

خانم غلامي نسب با ارائه نظرات خودبه فعالتر شدن برنامه هاي ستادامر به معروف و نهي از منكر عدم اداره مستقل هلال احمر ، نداشتن آگاهي از كارگاه هاي زود بازده عدم وجود نمازخانه در پارك ولي عصر (عج)اشاره نمودندو اظهار داشتند در شهرستان با كمبودحوزه علميه و مبلغه مواجه هستيم هم در مدارس و هم به صورت عمومي و كسي نيست كه مسائل ديني و اخلاقي را شرح دهد و به چراها پاسخ دهد و مشكل اصلي از مراكز آموزشي ما نشأت ميگيرد .

خانم فروتن بر مسئله كمبود آّب كرخنگان و كمبود امكانات ورزشي روستايي حوزه بانوان تاكيد كردند .

خانم نوروزي نيز به بيكاري زنان در خانواده و مشكلات پس از ان اشاره كردند .

خانم رجبي پور نيز به بيان اينكه مسكن مهر فقط اختصاص به متأهلين دارد افزودند كه اگر امكان اين طرح اگر هست كه به دختران مجرد با سن بالاو با توان مالي مناسب اين امر نيز تحقق يابد .

خانم ثقفي در بحث مشاوره زنتيك و مشاوره خانواده با ارتقاءسطح آگاهي خانواده ها در آموزش ازدواج ، روابط دختر و پسر و معيارها تاكيد كردند.

خانم تاج آبادي نيز به بحث نظافت شهر ، ايجاد گارگاههاي قالي بافي خانه اي و ازدواج جوانان اشاره كردند .

خانم آخوند مهريزي نيز دز زمينه گفتگو هاي محله اي بين جوانان آسيب شناسي ، ايجاد پارك هاي محله اي و ارائه تسهيلات اشتغال زايي با كار كارشناسي تأكيد نمودند.

خانم رضائي نسب با بيان اينكه فعاليت ايشان در زمينه قرآني است همكاري مسئولين را ميطلبد و حمايت هاي مالي بر مراكز فرهنگي و قراني را بايد در اولويت اول قرار دهند .

خانم بخشي نيز به مشكلات دانشكاه آزاد اشاره و نظارت بر قيمت هاومراسمات عروسي تاكيد كردند.

خانم كامياب با تاكيد بر اينكه تربيت نيروي متخصص فرهنگي و جلوگيري از سايت هاي مخرببه كمرنگي مراسمات اعياد و وفيات عدم حضور خط واحددر شهر ، زيبا سازي شهر،‌ بازرسي بهداشت از آرايشگاهها اشاره نمودند .

و در پايان آقاي سيد ناصر امامي به ارائه سخن در زمينه سئوالات مدعوين به بحث و گفتگو پرداختند . همچنين در اين جلسه مصوباتي به شرح ذيل صورت گرفت .

مقرر شد فرماندار خاتم در خصوص طرحي در مسكن مهر جهت خانم هاي مجرد با سن بالا و داراي امكان مالي مناسب در شوراي مسكن مهر استان پيگيري نمايند .

مقرر شد كميسيون امور بانوان در خصوص مسائل مربوط به بانوان فعاليت بيشتري را انجام دهد .

مقرر شد از سوي كانون پرورش فكري مكاتبه درخصوص برگزاري گارگاه آموزشي بين خانواده ها و با همكاري مديريت آموزش و پرورش انجام شود .

مقرر شد جلسه با حضور اعضا شوراي فرهنگ عمومي با هماهنگي مشاور جوان در خصوص برگزاري مراسمات تشكيل شود .

مقرر شد از طريق فرمانداري مكاتبه اي در خصوص بازرسي ويژه از آرايشگاهها با شبكه بهداشت انجام شود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا